Main Content Articles in Scientific Journals
Schulz, Michael; Winter, Patrick; Choi, Sang-Kyu Thomas: On the relevance of reports—Integrating an automated archiving component into a business intelligence system , International Journal of Information Management, Vol. 35, Issue 6, December 2015, 662–671.
Engler, Tobias H.; Winter, Patrick; Schulz, Michael: Understanding online product ratings: A customer satisfaction model , Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 27, November 2015, 113–120.
Alpar, Paul; Ohliger, D.: Creation of Risk Profiles of Business Customers from Social Media , Banking and Information Technology, 1/2015.
Alpar, Paul; Engler, Tobias H., Schulz, Michael: Influence of Social Software Features on the Reuse of Business Intelligence Reports , Information Processing & Management, Vol. 51, 2015, 235-251.
Alpar, Paul; Winkelsträter, S.: Assessment of Data Quality in Accounting Data With Association Rules , Expert Systems with Applications, Vol. 41, 2014, 2259-2268.
Alpar, Paul; Zabijak, F.: Zahlt sich IT-Outsourcing für Auftraggeber aus? in „Innovationen im Outsourcing“ (Hrsg. Oecking, Jahnke, Weber) 2008.
Louis, P.; Alpar, Paul: Auf halber Strecke - Manufacturing Intelligence mit MES, Pharma & Food, April 2008, 106-107.
Louis, P.; Alpar, Paul: Potenziale nicht ausgeschöpft - Wie pharmazeutische Unternehmen ihr MES bewerten, IT & Production, 12/2007, 26-29.
Kunze, M.; Alpar, Paul; Noll, Patrick: 91 Prozent wollen Biometrie: Akzeptanz biometrischer Erkennungssysteme im Bankensektor , Geldinstitute, Nr. 5, November 2007, 62-63.
Alpar, Paul; Donthu, N.: Productivity of Internet Shops , International Journal of Electronic Business, Vol. 5, No. 3, 2007, 243-262.
Alpar, Paul; Noll, P.: Kundenloyalität: Ertragseinbußen durch Zweitbankverbindungen, Die Bank, Nr. 5, 2006, 64-70.
Alpar, Paul; Noll, P.: Intelligente Angebote durch Transaktionsanalyse , Informationweek, Special 02, 2006.
Olbrich, Sebastian; Alpar, Paul: Legal Requirements and Modeling of Processes , Electronic Journal on E-Government, 3, 3, 2005, 107-116.
Porembski, Marcus; Breitenstein, Kristina; Alpar, Paul: Visualizing Efficiency and Reference Relations in Data Envelopment Analysis with an Application to the Branches of a German Bank , Journal of Productivity Analysis, 23, 2005, 203-221.
Alpar, Paul; Pickerodt, S.: Modellbasierte Bewertung von Websites deutscher Großstädte, Verwaltung und Management, Heft 1, 2004.
Alpar, Paul: Wirtschaftlichkeit von Informationssystemen, Taschenbuch Wirtschaftsinformatik (Hrsg. König et al.), 2003.
Alpar, Paul: Die kritischen Erfolgsfaktoren für EDI-Dienstleistungsanbieter - Eine Delphi-Studie , Wirschaftsinformatik, Vol. 44, Nr. 1, 2002, 29-40.
Alpar, Paul; Porembski, M.; Pickerodt, S.: Measuring the Efficiency of Web Site Traffic Generation , International Journal of Electronic Commerce, Vol. 6, Nr. 1, Fall 2001, 53-73.
Alpar, Paul; Leich, S.: Web Farming, Wirtschaftsinformatik, Vol. 42, Nr. 3, Juni 2000, 271-274.
Alpar, Paul; Pfuhl, M.: Intelligentes Retrieval im Kontext einer Erfahrungsdatenbank , Data Warehousing 2000 (Hrsg. Jung, R. und Winter R.), Physica, Heidelberg 2000, 249-266.
Alpar, Paul: Satisfaction with a Web Site: Its Measurement, Factors, and Correlates, Electronic Business Engineering (Hrsg. Scheer, A.-W. und M. Nüttgens), Physica, Heidelberg 1999, 271-287. Download
Alpar, Paul; Porembski, M.: Auswirkungen von IT-Einsatz auf die Kosteneffizienz kleinerer Banken - Eine empirische Analyse mittels Data Envelopment Analysis, in Informationssysteme in der Finanzwirtschaft (Hrsg. Weinhardt, Ch. u.a.), Springer, Berlin u.a. 1998, 459-472.
Alpar, Paul; Pickerodt, S.: Electronic Commerce - eine Übersicht, Industrie Management, Vol. 16, Nr. 1, 1998.
Alpar, Paul: Nutzung des Internet bei deutschen Unternehmen , Nachrichten für Dokumentation (nfd), Vol. 48, Nr. 3, Mai-Juni 1997, 180-185.
Alpar, Paul; Hanow, G. A.: Messung der Wirkung von Informationstechnologie auf die Produktionseffizienz mittels Aktivitätsanalyse, Wirtschaftsinformatik: Ergebnisse empirischer Forschung (Hrsg. Grün,O. und Heinrich, L.J.), Springer, Wien, New York 1997, 209-223.
Alpar, Paul; Hasenkamp, U.: Communication Cost Economics, Global Information Technology and Systems Management, Hrsg: Palvia, P.C. Palvia, S.C und Roche, E.M., Ivy League Publ., Nashua, NH, 1996, 228-245.
Alpar, Paul; Dilger, W.: Qualitative Reasoning in Marketing , Decision Support Systems, Vol. 15, 1995, 133-146.
Alpar, Paul; Saharia, A.: Outsourcing Information System Functions : An Organization Economics Perspective, Journal of Organizational Computing, Vol. 5, No. 3, 1995, 197-217.
Alpar, Paul: Automation of Banking Functions and its Managerial Implications , IEEE Transactions on Engineering Management, Vol. 39, No. 4, Nov. 1992, 378-385.
Alpar, Paul: Knowledge-Based Modeling of Marketing Managers' Problem Solving Behavior , International Journal of Research in Marketing, Vol. 8, No. 1, April 1991, 5-16.
Alpar, Paul; Ein-Dor, P.: Major IS Concerns of Entrepreneurial Organizations , Information and Management, Vol. 20, No. 1, January 1991, 1-11.
Alpar, Paul; Babad, Y.: Patterns of Expert Systems Technology Introduction in Large Organizations, Expert Systems with Applications, Vol. 1, 1990, 189-191.
Alpar, Paul; Reeves, S.: Predictors of OR/MS Application in Small Businesses , Interfaces, Vol. 20, No. 2, March-April 1990, 2-11.
Alpar, Paul; Kim, M.: A Microeconomic Approach to the Measurement of Information Technology Value , Journal of Management Information Systems, Vol. 7, No. 2, Fall 1990, 55-69.
Alpar, Paul: Toward Structured Expert Systems Development , Expert Systems with Applications, Vol. 1, 1990, 63-70.
Alpar, Paul; Spitzer, D.: Response Behavior of Entrepreneurs in a Mail Survey, Entrepreneurship - Theory and Practice, Vol. 14, No. 2, Winter 1989, 31-44.
Alpar, Paul; Srikanth, K. N.: A Comparasion of Analytic and Knowledge-Based Approaches to Closed-shop Scheduling , Annals of Operations Research, Vol. 17, 1989, 147-362.
Alpar, Paul: Entwurf von endbenutzerorientierten Marketinginformationssystemen-dargestellt am Beispiel der Aussendienststeuerung , Der Markt-Zeitschrift für Absatzwirtschaft und Marketing, Nr. 4/1985, 107-113.
Alpar, Paul; Müller, G.: Parallel Computing for Socioeconomic Simulation , International Journal on Policy and Information, Nr.2, Vol. 8, 1984, 41-64.
Alpar, Paul; Grausam, R.; Müller, G.: Interactive Support for Method oriented Data Exploration, Angewandte Informatik, Nr. 12/1983, 534-540.
Alpar, Paul: Methodenbanksysteme im Marketing, Marketing-Zeitschrift für Forschung und Praxis, No. 1/1983, 29-36.
Mobile-Content-Navigation